ÖZGEÇMİŞ VE ESERLER LİSTESİ
ÖZGEÇMİŞ
Adı Soyadı : Faruk AYLAR
Doğum Tarihi: 10.07.1971
Unvanı : Yrd. Doç. Dr.
Derece
|
Üniversite
|
Yıl
|
Lisans
|
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
|
1993
|
Yüksek Lisans
|
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
|
1996
|
Doktora
|
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
|
2006
|
Yüksek Lisans Tezi Başlığı ve Danışmanı:
Değirmendere-I ile Engiz Çayı arası kıyı kesiminin jeomorfolojisi.
Danışman: Yrd. Doç. Dr. Ali UZUN
Doktora Tezi Başlığı ve Danışmanı:
Coğrafya eğitiminde alan çalışmalarına bir örnek: Budaközü Çayı Havzası’nın (Çorum) fiziki coğrafyası.
Danışman: Yrd. Doç. Dr. Asım ÇOBAN
Görevler:
Amasya Valiliği İl Emniyet Müdürlüğü “Amasya Kent Güvenlik Merkezi Projesi (Mobese)” Üniversite görevlisi
|
2006-2008
|
Amasya Üniversitesi Çevre Kulübü Akademik Danışmanlığı
|
2007-2013
|
Birinci Amasya Araştırmaları Sempozyumu, Poster Bildiri Kurulu Üyeliği, 13-15 Haziran 2007, Amasya.
|
2007
|
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı Başkanlığı
|
2009-2011
|
Amasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetim Kurulu Üyeliği
|
2010-2014
|
Amasya Üniversitesi Mevlana Kurum Koordinatörü
|
2013-2014
|
Amasya Üniversitesi Enformatik Bölüm Başkanlığı
|
2011-2015
|
Amasya Üniversitesi Farabi Kurum Koordinatörü
|
2011..
|
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcılığı
|
2015..
|
Verdiği Lisans Dersleri:
|
- Yarıyıl
- Yarıyıl
|
|
SBP 201
SBP 405
SBP215
SBK211
SBP 303
SBP 309
|
Türkiye Fiziki Coğrafyası
Günümüz Dünya Sorunları
Seçmeli Jeomorfoloji
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Türkiye Beşeri ve Eko. Coğraf.
Ülkeler Coğrafyası
|
SBP102
SBP216
SBP310
SBK304
İSÖ408
|
Genel Fiziki Coğrafya
Coğr. Term. ve Metodolojisi
Siyasi Coğrafya
Enerji Kaynakları ve Yönetimi
Turizm Rehberliği
|
|
|
|
|
Verdiği Yüksek Lisans Dersleri:
|
- Yarıyıl
- Yarıyıl
|
|
SYSB72008
SYSB72032
|
Sosyal Bilgiler Eğitiminde Harita Bilgisi Yeterlilikleri
Okullarda Afet Yönetimi ve Eğitimi
|
SYSÖ 70020
SYSÖ70058
|
Sosyal Bilgiler ve Hayat Bilgisi Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar
Sosyal Bilgiler Dersinde Coğrafya Kavramlarının Öğretimi
|
|
|
|
|
ESERLER
A- Bilimsel içerikli kitaplar:
A1. Aylar, F. (2007). Harita Bilgisi. Yılmaz, Ö. (Ed.), Genel Coğrafya (s. 121-157).
İstanbul: Lisans Yayıncılık.
A2. Aylar, F. (2007). Amasya’nın Genel Coğrafi Özellikleri, 2007 Amasya İl Yıllığı, Amasya Valiliği Yayınları, No:25 ISBN: 989-975-585-848-7, Amasya.
A3. Aylar, F. (2009). Çorum’un Genel Coğrafya Özellikleri. Coğrafyası, Tarihi, Kültürü ve Edebiyatıyla Çorum, Çorum Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Yayınları, No:2 ISBN:978-605-378-017-5, Çorum.
A4. Aylar, F. (2010). Akarsu Topoğrafyası. C.Şahin. (Ed.), Genel Fiziki Coğrafya (s.27-48). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
A5. Aylar, F. (2010). Rüzgar Topoğrafyası. C.Şahin. (Ed.), Genel Fiziki Coğrafya (s. 49-63). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
A6. Aylar, F. (2010). Buzul Topoğrafyası. C.Şahin. (Ed.), Genel Fiziki Coğrafya (s. 64-74). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
A7. Aylar, F. (2010). Dünya. C.Şahin. (Ed.), Genel Coğrafya (s.57-71). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
A8. Aylar, F. (2015). Türkiye’nin Dağları. Hamza Akengin-İskender Dölek (Ed.), Türkiye Fiziki Coğrafyası (s.7-22). ISBN: 978-605-318-064-7 Ankara. Pagem Akademi
B- Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:
B1. Aylar, F. - Çoban, A. (2004): Baraklı Çağlayanı (Taşova-Amasya). Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (GEFAD). Cilt:24, Sayı:2004/3 (365-381), Ankara.
B2. Aylar, F. (2006): Değirmendere I ile Engiz Çayı Arası Kıyı Kesiminin Jeomorfolojik Özellikleri. Marmara Üniversitesi Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı:13 (67-94), İstanbul.
B3. Çoban, A. - Aylar, F. (2006): İnegöl Dağı'nın Fiziki Coğrafya Özellikleri (Natural Geography of İnegöl Mountain). Marmara Üniversitesi Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı:14 (29-60), İstanbul.
B4. Aylar, F. - Çoban, A. (2006): İncesu Yarmavadisi (Çorum-Ortaköy). Marmara Üniversitesi Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı:14 (121-136), İstanbul.
B5. Aylar, F. (2007): Budaközü Çayı Havzası topraklarının genel özellikleri ve başlıca sorunları. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:17 (318-337), Kütahya.
B6. Çekin, R.- Aylar, F. Çebi, M.- Öztürk, M. E. (2008): Spor Turizmi: Amasya’da Oryantiring Sporuna Uygun Alanların Belirlenmesine Yönelik Bir Uygulama Örneği (İnegöl Dağı). Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Sayı:2008/03, Erzurum.
B7. Aylar, F. (2009): Hamamözü İlçesinde Yükselti Basamaklarına Göre Kırsal Nüfus Dağılışı. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:17 No:1 (269-279), Kastamonu.
B8. Çoban, A., Aylar, F. (2009): Türkiye’de yarma vadilerin (boğazların) denizel etkilerin iç kesimlere geçişindeki rolüne bir örnek: Yeşilırmak Yarma Vadisi. Süleyman Demirel
Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi Sayı:20, s.173-186, Isparta.
B9. Aylar, F. – Çoban, A. (2010): Amasya’da Şehirleşmeye Bağlı Ortaya Çıkan Çevre Sorunları ve Çözüm Önerileri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü Dergisi Cilt XII, Sayı:1, Afyonkarahisar.
B10. Aylar, F. – Aksin, A. (2011): Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öz-yeterlik İnanç Düzeyleri ve Problem Becerileri Üzerine Bir Araştırma (Amasya Örneği). Ahi Evran
Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt XII, Sayı:2 Ağustos 2011, Kırşehir.
B11. Aylar, F. (2014): Orta Karadeniz’de Yeni Gelişen Bir Termal Turizm Merkezi: Gözlek Kaplıcası (Amasya). Doğu Coğrafya Dergisi, Cilt:19, Sayı:32, s.261-276. Erzurum.
B12. Aylar, F. (2014):Orta Çekerek Havzası’nda (Çekerek İlçe Merkezi ile İncesu Köyleri Arasında) Kalan Boğazların Morfolojik Özellikleri. Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı:31,
İstanbul.
B13. Aylar, F. – Bostan, A. H. (2017): Öğretmenlerin, Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz-Yeterlik Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. TİDSAD Türk-İslam
Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi/ The Journal of Turk & Islam World Social Studies Cilt:4, Sayı:10, Sayfa:313-327,Elazığ.
B14. Aylar, F. –Uğurlu, F. (2017): Derleme Çalışması: Ölçek Geliştirme Çalışmalarında Açımlayıcı Faktör Analizinin Kullanımı. TİDSAD Türk-İslam Dünyası Sosyal
Araştırmalar Dergisi/ The Journal of Turk & Islam World Social Studies Cilt:4, Sayı:10, Sayfa:195-212, Elazığ.
B15. Aylar, F. –Evci, N. (2017): Öğretmenlerde Tükenmişlik Düzeyleri Öz Algı Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi (GEBD).
Cilt:3, Sayı:1, (44-58), ISSN:2149-4932, Ankara.
B16. Aylar, F. –Uğurlu, F. (2017): Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına Dönük Öğretmen Öz Algı Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Gazi Eğitim Bilimleri
Dergisi (GEBD). Cilt:3, Sayı:1, (28-43), ISSN:2149-4932, Ankara.
B17. Aylar, F. –Evci, N. (2017): Derleme: Ölçek Geliştirme Çalışmalarında Doğrulayıcı Faktör Analizinin Kullanımı. SOBİDER Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Science / Yıl: 4, Sayı:10, Mart 2017, s. 389-412, ISSN:2149-0821, Malatya
C - Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler:
C1. Aylar, F. (2008). Budaközü Çayı Havzası’nın doğal bitki örtüsü. Uluslar arası Çorum Sempozyumu, 23-25 Kasım 2007, Çorum Belediyesi Kültür Yayınları, Cilt:II (741-767), Çorum.
C2. Aylar, F. (2008). Giresun İli İlçelerinin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Düzeyleri Üzerinde Coğrafi Faktörlerin Etkisi. Uluslararası Giresun ve Doğu Karadeniz Sosyal Bilimler
Sempozyumu, 9-11 Ekim 2008, Giresun.
C3. Aylar, F. (2014) Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Amasya İli ve Çevresinde Ekoloji Temelli Doğa Eğitimine İlişkin Görüşleri. ITEC 2014 International Teacher Education
Conference UEA February 5-7 2014. Dubai.
C4. Tural, A. – Aylar, F. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Teknolojiye Karşı Tutumlarının Belirlenmesi. 24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 16-17-18 Nisan 2015,
Niğde.
D - Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler:
D1. Aylar, F. (2007). Amasya’nın jeotermal enerji kaynakları: Mevcut durum ve kullanım olanakları. Birinci Amasya Araştırmaları Sempozyumu, 13-15 Haziran 2007, Amasya.
D2. Çoban, A. - Aylar, F. (2009). Merzifon’da Arazi Kullanımından Kaynaklanan Sorunlar ve Bazı Öneriler. Tücaum – V. Ulusal Coğrafya Sempozyumu, 16-17 Ekim 2008, Ankara.
E- Projeler
E1. Aylar, F. (2010): Amasya ili ve Çevresinde Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi. TÜBİTAK. Proje Yürütücüsü. Proje No: 110B002.
E2. Aylar, F. (2010): Basit Araç-Gereçlerle Örnek Fen Deneyleri ve Günlük Yaşam Etkinlikleri. TÜBİTAK. 21-26 Haziran 2010 Görevi: Eğitmen. Proje No:2229.
E3. Aylar, F. (2011): Okul Öncesi Öğretmen ve Öğretmen Adayları Örnekleminde Etkinlik Temelli Fen ve Doğa Etkinlikleri. TÜBİTAK. Eğitmen. Proje No:2229.
E4. Aylar, F. (2011):Sınıf Öğretmenleri ve Öğretmen Adayları Örnekleminde Etkinlik Temelli Fen ve Doğa Etkinlikleri. TÜBİTAK. Eğitmen. Proje No:2229.
E5. Aylar, F. (2011): Okul Öncesi Öğretmen ve Öğretmen Adaylarına Yönelik Fen ve Doğa Etkinlikleri. TÜBİTAK-Amasya Üniversitesi ile Amasya MEB Projesi. Eğitmen.
07/02/2011-12/02/2011.
E6. Aylar, F. (2013): Fen ve Teknoloji Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Nükleer Konulardaki Bilgi Düzeylerini Geliştirme Çalışması. TÜBİTAK-Amasya Üniversitesi ile
Amasya MEB Projesi. Eğitmen. 02.08.2013-08.02.2013.
E7. Aylar, F. (2013): Çekerek Yarma Vadisinde Uygulamalı Jeomorfoloji. Amasya Üniversitesi SEB-BAP-006 Nolu Bilimsel Araştırma Projesi. Proje Yürütücüsü. Amasya.
E8. Aylar, F. (2013): Amasya İli ve Çevresinde Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi-2013. TÜBİTAK. Proje Yürütücüsü. Proje No: 113B181.
E9. Aylar, F. (2015): Sungurlu-Delice İlçeleri Arasındaki Monoklinal Yapılı Sahada Uygulamalı Jeomorfoloji Araştırmaları. Amasya Üniversitesi SEB-BAP 13-013 Nolu Bilimsel
Araştırma Projesi. Proje yürütücüsü. Amasya.
E10. Aylar, F. (2015): Ortaöğretim Tarih ve Coğrafya Öğretmenlerinin Teknolojik Pedogojik Alan Bilgisi Yeterliliklerinin Analizi (Amasya İli Örneği). Amasya Üniversitesi SEB-BAP 14-038 Nolu Bilimsel Araştırma Projesi. Araştırmacı. Amasya.
F- Kurul Üyeliği
F1. Poster Bildiri Kurulu Üyeliği. I. Amasya Araştırmaları Sempozyumu 13-15 Haziran 2007.
F2. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Hakemliği. ISSN:2146-7811. Amasya.
F3. Organize Komitesi Üyeliği, II. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, November 5-7, 2015.
F4. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi Hakemliği. ISSN:2149-4932. Ankara.